
Miloš
Поздрав Мудлерима - тек сад набасах на овај сајт, а видим да је дискусија започета пре пар година. Надам се да још важи.
Што се тиче Мудлових активности у раду са ученицима (средња школа је у питању) највише користим форум - тј. мислим да је он одличан начин да се настави дискусија започета у учионици, али и да ученици развијају културу изражавања и лепог опхођења (обавезно поставим и правила дискусије на форуму). Захвална активност су и задаци - брже је и ефектније, с тим што наравно, не можемо инсистирати да сви ученици на овај начин предају домаће задатке, нити се они због тога смеју повластити.
И у раду са одраслима радо користим исте активности, с додатком и лекције као активности. Тестове не волим, ни у једном ни у дргом случају. Анкете су добро дошле.
Пошто је Мудл ипак доста уштогљен, волим да га комбинујем са неким другим неформалнијим алатима тј. платформама, као што су вики, Махара ел. портфолио, а сад планирам да испробам и Твитер.
Pozdrav Jugoslavi i Snežani! Dobrodošli
Naravno da važi, Jugoslava. Za Moodle nikad nije kasno
Šalu na stranu, biće da je "prva" Mreža prerano krenula. Sajt je podignut, sada već daleke 2006. Vo ona vremja nije bilo kritične mase da bi se mreža rasplela do kraja (otuda ovolika pauta), Na svu sreću čini se da su se u međuvremenu stvari promenile što me jako raduje. Nova verzija Moodlea je samo povod za novi početak.
P. S. Btw, hvala vam što koristite dijakritičke znake . Nadam
se da će i drugi slediti vaš primer. Možda ne bi bilo loše da
popunite svoje profile, koliko da se bolje upoznamo.
Хе, хе, много сте пропустили што нисте гвирили на ПИЛ-ове курсеве. Тамо је увек једна од најжучнијх и набурнијих тема и расправа била управо употреба дијакритичких знакова, ћирилице, па чак и елементарних граматичких и правописних правила! Има људи који сматрају да је у журби оправдано не писати sisanom latinicom, не користити мала слова и не уважавати језичка и граматичка правила...
Катарина је од ПИЛ-а направила прави мали "е-универзитет" те смо
тако доста једни од других научили не само о ел. учењу већ и о
транскипцији и превођењу енглеских израза , савременој педагогији
и осетили благодети ел. учења на сопственој кожи
Pa ja sam Snežana, lepo vaspitan, pa mi bilo glupo da virim i
nezvan se motam . Katarina je sa PIL-om napravila sjajnu stvar
- izmešu ostalog uspela je da pomiri dva M (Microsoft i Moodle),
mada je to na početku izgledalo nemoguće
Btw. na delu sajta koji je posvećen lokalizaciji Moodlea možete, ako želite, da pomognete da se postoječi prevod poboljša.
Хоћемо, хоћемо... има пар грешкица (ваљда куцачких) још од 1.9, стално мислим како би' их исправила. А и треба да вас "приволимо" да се Моодле транскрибује :D
Уосталом, надам се да ће нам се ускоро прикључити још једна колегиница од које сте "обрали зелен бостан" због тога ;)
Lepo sto je pokrenuta ova diskusija.
Medjutim, elearning kao i sve drugo moze imati i neke nove dimenzije. Na pr. da li ste razmisljali o izvodjenju eksperimenata na daljinu, koji se inace rade u laboratorijama i bitni su zbog boljeg razumevanja nastavnih sadrzaja. Takodje, mogu se kreirati i virtuelni eksperimenti za koje nedostaju uredjaji, skupi su, nemoguci (misaoni eksperimenti), itd.
Поздрав колеги и замало имењаку,
Када је у питању симулација физичких процеса убедљиво најкорисније у настави широм планете показале су се ПхЕТ симулације Универзитета Колорадо погледајте приказ о њима на http://pilcasopis.wordpress.com/2011/01/06/%D1%81%D0%B8%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%98%D0%B5-%D0%B8%D0%B7-%D1%84%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B5-%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%80%D0%BF%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BC-%D1%98%D0%B5%D0%B7%D0%B8/
Саме симулације преведене и прилагођене на српски на http://phet.colorado.edu/sr/. Најновија 107-ма окачена је буквално пре 10 минута, биће преведена ноћас. Ево једне напоклон (потребна је Java):
Иначе скромни Владан није рекао да је он преводилац целокупног ПХЕТ сајта и свих симулација на српски језик. Српски је један од неколико првих језика (слично као код Мудла) за који је урађен комплетан превод.
Kolega Vladane,
Hvala, pogledao sam, pa Vam i ja cestitam!
Ja se inace bavim pre svega kontrolom stvarne aparature u lab
Da li mozda imate saradnike u vezi simulacija?
Пошто је Мудл ипак доста уштогљен
Ako smem da priupitam, ma šta se konkretno misli pod ovim "uštogljen"?
Под уштогљен подразмевам оно што му и сам назив систем за управљање учењем казује: организован по правилима које прописује наставник (предавач), корисници се умрежавају око курсева - не по сопственом избору, превише је контроле. Не мислим да је ово мана Мудла, он је једноставно такав.
(Ре)акција са закашњењем од само 4 године... Изненада добих мејл одавде а да се и не сећам кад сам се учланила у ту неку претходну верзију "Ретикулума". Више нисмо ни тако малобројни, има већ пар хиљада наставника у Србији који како-тако знају мудл. Нека је 1/4 од тога оних који га заиста користе, то је бар 500. Мало ли је?
Најкорснија Мудл-активност? Форум, дефинитивно. Људи највие воле да се слободно распишу... Мени су, као наставници фаворити: лекција (са табелама гранања), домаћи задаци и радионица (мада је још нисам испробала у "новом руху" од кад је двојке).
Једна од најбољих ствари (ја сам Југославина "школа"
;)) у Мудлу је и то што могу да се увезу разне друге ствари
(Прези и остале "новотарије" )
Памаже Бог, без "л"!
Куд год кренем, не набасам на блог, него на "маму и тату", Снешку и Владана!
Овако, на Мудл 2.1 се тек привикавам и чекам да татко објасни како се активирау оне додатне могућности, па тек онда да га хвалим. То значи да још не могу одабрати шта ми се највише допада и шта је најфункционалније у најмлађем Мудлу. Али, у Мудлу 1.9 нај, нај, али баш најбоља ми је била некаква активност која се звала, чини ми се, База података. Њу је наставник могао сам да дефинише по параметрима који се аутоматски бирају. Могла је да личи, у елементарном облику, на напредно предавање задатака, али у најбољој верзији била је истовремено репозиторијум слике и текста, линкова које корисници сами уносе, подаци које бирају и који описују њихов рад, простор за коментаре и могућност да полазници процењују једни друге... Могло се још штошта, али нисам претеривала. Идеално је било предају завршних радова и истраживачких задатака, које могу сви погледати, не само предавач или група, унети своје коментаре и осврте. Одрасли не реагују нарочито на ову активност, а деца у зависности од задатка - ако им се задатак допада, и алат им се допада.
У мојој школи, основној, највећу примену имали су тестови у Мудлу, коришћени за додатни рад с ученицима, припреме за такмичења и слично. По једном упитнику рађеном техникама веб-мајнинга, тестови су ученицима најомиљенији алат, али, наравно, не и есејска питања.
Vidim da se društvance upustilo u ćaskanje!
Mudl koristim kao način pripreme učenika za polaganje prijemnog
ispita. otvoren je za sve srednjoškolce u Srbiji, Bosni, Crnoj
Gori. Što bi se reklo internacionalni kurs .
Testovi i vežbanja (apleti, animacije, video zapisi) su najviše zainteresovali učenike, što je i razumljivo s' obzirom na svrhu ove nastave (polaganje prijemnog ispita).
Skromna Snežana Trifunović (poznatija po blogovima i forumima kao tsnena) se nije predstavila i pohvalila domaćinu bloga:
ona je autorka čuvene Bio-net škole, mesta sa kojeg cela Srbija uči biologiju...
Hvala, Sneška. Nisam baš ja tako skromna, napisala sam to na svom profilu.
Поздрав свима и од мене,
Мудл користим као ученик још од првог ПИЛовог семинара о Бејзику.
Као администратор и наставник га користим од пре три године ( http://elektrotehnika.moodlehub.com.)
Од свих активности поред тестова, користим највише форум. Поставим задатак (из електротехнике или електричних мерења), а заинтересовани ученици га решавају или дају коментаре на решења других. Сваки решен задатак им доноси додатне бодове на контролном.