Diskusiju započeo/la Славица Јурић

 

Ево једног линка о конективизму, доброг чланка јер се теорија не кује у звезде, као што је то код нас обичај.

http://www.connectivism.ca/

У последњих неколико година стално "једем подгрејани кромпир конструктивизма", теорије која је посебно подобна за електронско учење, тврди се свуда код нас. Окусивши то подгрејано педагошко јело, стално сам имала осећај да га ретко ко може сварити, али се он упорно жваће. Теорију, наиме, и у свом и у туђим примерима и искуствима, сматрам неживотном из простог разлога што највећи број људи не уме или не воли да конструише и деконструише, ствара и претвара, него да иде утабаним стазама, и ту не помажу никакве методе и технике. Зато сам летос била изузетно задовољна једним научним чланком у Иновацијама у настави. Како неким пријатељима нисам могла препричати лако о чему се ради, скенирала сам га. Прилажем га с жељом да га сви прочитате и преиспитате педагошке ставове о конструктивизму. Наравно, и да птрестанемо жвакати кромпир који не можемо сварити.

Чланак је, заправо, о једној релативно новој теорији - алостеричној. Посебно је драгоцен део у коме се ауторка критички осврће на конструктивизам, подсећајући нас на оно што се код нас ретко среће: у свету, а поготово немачка педагошка мисао, одавно је напустила конструктивизам као свемогућу теорију којој је потребно да тежимо.

П.С. Ваљда ће овај Мудл примити Ворд 2010.